Blomsterlauget

I Barnaby og Morse, krimier på TV, som også handler om kirkelivet, er der altid en gruppe, der tager sig af pynten på alteret. Sådan en gruppe har været ønsket for Blistrup Kirke i mange år. Det har vi nu fået. En gruppe på 8 damer, som tager sig af pynten på alteret.

Man byder ind tre måneder ad gangen. Ingen krav om, hvor ofte eller hvor mange gange, det skal være. Men vi kunne godt bruge flere. Måske det også var noget for dig?

Det er så berigende at se, hvor forskellige vi er. Det er dejligt at opleve, at to buketter på alteret også kan være hybenroser fra stranden. En anden gang var der brændenælder i buketten, og de var så flotte.

For vi behøver ikke tænke på mængde, men vi kan tænke årstid og form ind i stedet. Nogen er til én stil. Andre er til en anden.

Søndagens buketter kan også være inspireret af den japanske blomsterdekoration Ikebana, der i princippet blot kræver tre enheder, sat sammen på smukkeste vis. Det kan være forårets tulipaner fra SPAR.

I vintertiden, hvor vi ikke har blomster i haven, hjæl-

per kirken med 200 kr. til at lave buketter for.

Du må gerne tage grønt fra præstegårdshaven, hvis du har brug for det. Eneste vilkår er, at blomsterne når frem til os inden fredag kl. 13.00 eller kl. 9.30 søndag formiddag.

Har du lyst til at deltage, så send en mail til sognepræst Tina Hastrup von Buchwald: thvb@km.dk

Vi glæder os til at få dig med i gruppen!

Du kan downloade Blomsterlaugets folder her >>